Boktips för mindre barn

Eftersom vi önskar böcker till Jack då han fyller år kunde jag inte låta bli att kika runt på utbudet på Adlibris. Både jag och Jack älskar böcker och han får mer och mer ro till att lyssna på lite längre sagor.





Adjö, Herr Muffin, 54 kr. Handlar om ett marsvin som dör. Jag tycker det är viktigt att prata om döden med barn och förklara det.

Snoppar och Snippor- om skillnaden mellan pojkar och flickor,
99kr. Det hör barn till att undra varför vi ser olika ut och denna bok verkar förklara skillnaderna men även likheter på ett bra och pedagogiskt vis.

Jösta och Johan, 127 kr. Två manliga giraffer som vill ha ett barn. Allas lika värde ÄR viktigt!

Jamen, Benny, 54 kr. Benny får en lillebror och det blir inte riktigt som han tänkt sig.

Wilda Wilma pruttar. Hur roligt är det inte med en pruttbok? et är allitd roligt helt enkelt =)

Jag försöker lära Jack att alla människor är olika och att man får vara vem man vill och tycka om precis vad man vill oavsett kön. Därför tycker jag att böcker som beksriver de uppenbara skillnaderna mellan flickor och pojkar är bra samtidigt som jag vill lära honom att alla kan allt oavsett kön. Överlag tycker jag det är viktigt att låta honom se världen ur olika perspektiv och blir han en vuxen man som accepterar att vi är olika är jag en väldigt stolt mamma!

Bilder: Adlibris


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0