Bilar 2- Recension

Idag var vi och såg bilar 2 på bio i Halmstad. Tänkte vi skulle göra en liten recension av den.



" Den var faktiskt jättespännande!"
" Åh, dem flög mamma" // Jack 2 år 11 mån

Handling: Filmen handlar om hur bärgaren blir misstagen för att vara en amerikansk spion. Han dras med i ett fartfyllt ävenyr samtidigt som Blixten tvlar för att vinna i Granprix tävlingarna.  En bra handling som var spännande och fartfylld. Dock saknade min lilla kille mer racing då det var lite av den varan.
Betyg: +++

Barnlämpligheten:
Det var en hel del skjutande i filmen och ibland ganska "mörka" scener som kan uppfattas som läskiga av ett litet barn. Den funkar för en 3-åring men är nog ändå mer lämpad för lite större barn.
Betyg: +++

Totalt: +++
Det var en bra film men som sagt tror jag att barnen egentligen ska vara lite äldre än 3 år. Jack älskade i alla fall filmen även om hans mamma var lite skeptisk till att det sköts en del i filmen. Rent tidsmässigt var den också på gränsen till för lång då den vara i nästan 1 timme, 50 min. Men det är trots allt en Disney film och den lever upp till förväntningarna och är kul både för barn som vuxen.


Kommentarer
Postat av: spiderchick

den ska vi köpa sedan på DVD är det tänkt :-)



Men jo jag har också hört från andra att den ska vara lite "läskig" för mindre barn

2011-08-07 @ 15:11:02
URL: http://spiderchick.nu
Postat av: Michan

Ååå vi måste också ta oss iväg och se den :)

Det ska bli skoj.

2011-08-07 @ 15:56:06
URL: http://michaela-michan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0